הכוח של וורדפרס – כוח הקוד הפתוח

אין ספק שהחלק העיקרי בפופולריות העצומה של וורדפרס הוא היותה תוכנת קוד פתוח (Open Source) חינמית. מה זה קוד פתוח? שאלה טובה!

כל אתר נבנה בעזרת קוד, שנמצא ב"מאחורי הקלעים" של האתר.
יש "שפות קוד" שונות (למשל ג'אווה או פייתון) שבעזרתן אפשר לבנות אתר, אבל אם אתם לא מתכנתים אתם לא צריכים לדעת אותן.
מה כן חשוב לכם לדעת? הנה עיקרי הדברים שכדאי להבין:

מהי מערכת בניית אתר בקוד סגור?
זוהי מערכת (תוכנה) שנבנתה ע"י חברת בניית אתרים שמשתמשת בה לצורך בניית אתרים ללקוחות שלה. כלומר הפלטפורמה לבניית האתר תוכנתה מא' עד ת' ע"י החברה עצמה, ורק לצוות הפיתוח והתוכנה של החברה יש גישה לקוד שלה.

  • היתרונות: אבטחה ותמיכה מקסימליות מצד צוות הפיתוח של החברה – הם "האבא והאימא" של המערכת שמטפלים בכל בעיה.
  • החסרונות: האתר שלכם קיים כל עוד החברה רוצה להשקיע בו ולתחזק אותו. ללא תמיכת החברה, האתר שלכם לא יוכל לפעול. בנוסף לכך, אתם תלויים בחברה בכל שדרוג/שינוי/תפעול מקטן עד גדול.
  •  

מהי מערכת בניית אתר בקוד פתוח?
זוהי מערכת (תוכנה) שפותחה כך שחוץ מה"שלד" הבסיסי שלה, הקוד שלה פתוח לכל מי שרוצה לערוך בה שינויים ושדרוגים בעצמו. כלומר, גם לכם יש גישה ל"מאחורי הקלעים" של המערכת. אתם אפילו יכולים לשדרג אותה, אם אתם יודעים תכנות. כל אחד יכול לבוא ולהוסיף לה פיצ'רים ותוספים חדשים, ואתם רק צריכים לבחור מה תצטרכו לאתר שלכם ולהשתמש בהם.

  • היתרונות: היתרון הגדול ביותר: אתם לא תלויים במישהו כדי לנהל ולתפעל את האתר שלכם!
    בנוסף לכך, המערכת גמישה ופתוחה לשינויים ושדרוגים ונהנית מתמיכה גדולה של מפתחים חובבים ומקצוענים שמשפרים אותה ללא הרף. זו הסיבה שהיא גם מתאימה יותר ממערכות בקוד סגור לכל נושא ההתאמה למובייל ולסריקות של מנועי חיפוש (לפי SEO ופרמטרים אחרים). היא פשוט הכי עדכנית!
  • החסרונות: מעטים מאוד. מאגר התבניות לבחור מהן לעתים חוזר על עצמו, ואתם בכל זאת עדיין תלויים ברצונם הטוב ויכולותיהם המקצועיות של המתכנתים בהתנדבות.

אבל החסרונות הללו לא באמת משמעותיים בוורדפרס, שמציעה לכם מגוון אדיר של תבניות לבחור מהן ופיצ'רים ותוספים שתוכנתו ברמה גבוהה ומקצועית ביותר.

"רגע", אתם בטח שואלים, "זה אומר שאנחנו צריכים ללמוד לתכנת בעצמנו?!"
– ממש לא! אתם לא צריכים לדעת לתכנת או לקודד.

וורדפרס היא פלטפורמה קלה לניהול, ואני אלמד אתכם איך להשתמש בה בקלות וליהנות מכל הפיצ'רים והשדרוגים המעולים שמתכנתים אחרים כבר קודדו בתוכה.

מאות מפתחים מוכשרים מכל העולם דואגים לשפר ולהוסיף פיצ'רים חינמיים למערכת כל הזמן. הם אפילו דואגים לתרגם את וורדפרס לשפות שונות (עד כה יצאו לוורדפרס תרגומים ליותר מ-50 שפות, כולל בעברית). כל הפיצ'רים והתוספות מתוכנתים כך שיהיה לכם קל מאוד להוסיף אותם לאתר שלכם!

לסיכום,
אם אתם רוצים אתר מותאם אישית עד הפרט האחרון שמישהו אחר ינהל עבורכם – דברו עם חברת בניית אתרים, שתבנה לכם אתר בתוכנת קוד סגור (וקחו בחשבון את ההוצאה הכספית).

אם אתם מעוניינים באתר תדמיתי שאפשר לבנות ולנהל בחינם בעצמכם לפי תבנית שתבחרו מתוך מאגר תבניות מוכן (אך מגוון) – וורדפרס היא התוכנה בשבילכם. אני מזמינה אתכם לגלות איתי את כל האפשרויות הנהדרות שהיא מציעה לכם כדי לבנות אתר מצוין ולתפעל אותו בקלות וביעילות!

 

תפריט נגישות